dinsdag, juni 05, 2007

nieuwe bronnen



Eén plaatje zegt meer dan duizend woorden. En toch hebben woorden ook zo hun betekenis.


Een mooie mix van beide fenomenen is video. Beeld, woorden en geluid. Samen vormen ze een intrigerend geheel.


En gelukkig geeft de breedbandigheid van het huidige internet en de diensten van bedrijven als Youtube ons nu de mogelijkheid daar op een geweldige manier gebruik van te maken. En gelukkig hoeven we ons daarin niet te beperken tot het niveau van candid camera. Het brengt ons ook verwondering. En gelukkig hoeven we niet naar de VS af te reizen om een unieke ontmoeting tussen Bill Gates en Steve Jobs te zien.



Twee giganten uit de digital age nu zichtbaar in de digital space.
Ga naar http://allthingsd.com/ en kijk en luister naar de heren. Voor iedereen die ook maar een beetje wat heeft met technologie, een must. En je kan het hele interview ook nog downloaden om het op je ipod te zetten.

Allthingsd(igital) is de site waar de uitgever van The Wall Street Journal zijn nek uitsteekt om met nieuwe vormen van journalistiek te experimenteren, over technologie. (En er komen niet alleen grijze haren aan het woord, ook de oprichters van Youtube kan je in levende lijve bewonderen.)


Het is een mooi voorbeeld hoe vorm en inhoud dichter bij elkaar komen. En zo kunnen we onze persoonlijke dorst naar bewegend beeld laven aan nieuwe bronnen.


En zo prikkelen dit soort sites mijn verwondering. En tegelijkertijd realiseer ik me dat wat voor mij verwondering, voor mijn kinderen een vanzelfsprekendheid is. Als dat ook ook zo gaat voor organisaties, als mijn verwondering over de besturing van organisaties, voor mijn kinderen vanzelfsprekend wordt, is de toekomst zonder meer rooskleurig.


Hein Duijnstee

Geen opmerkingen: